Bestellijst Online registreren Mijn mapeco BeCommerce
Hulp nodig? Contacteer ons!
Terug naar overzicht

Garantie & reparatie

Garantie

Mapeco geeft garantie op elk toestel dat je bij ons hebt aangekocht, en dit gedurende de wettelijk opgelegde periode. Dat betekent: We rekenen geen kosten voor werkuren of wisselstukken voor alle defecten die het toestel heeft opgelopen bij normaal gebruik.

Voorbeeld 1: Je rijdt met de auto over je haakse slijper: geen garantie want dit is geen normaal gebruik.  
Voorbeeld 2: er komt een electrische draad los in je boormachine binnen de garantieperiode: gratis herstelling.

Slijtgevoelige onderdelen (koolborstels, zaagkettingen, schuurpapier, zaagbladen) zijn altijd uitgesloten van garantie.

De wetelijke garantietermijn bedraagt:

  •          Particulieren: 2 jaar
  •          Klanten met een BTW nummer: 1 jaar

Verschillende fabrikanten bieden de mogelijkheid aan zowel particulieren als professionele klanten om, onder bepaalde voorwaarden, deze garantieperiode te verlengen tot 36 maanden. Contacteer onze klantenservice via 02/669.09.90 of webshop@mapeco.be voor meer informatie.

Toestellen die je niet bij ons hebt aangekocht kunnen wij voor garantie aanbieden bij de leverancier. Daarvoor rekenen we een vergoeding voor de administratieve kosten van 35 euro.

Reparatie - Mapeco hersteldienst

Wanneer je defect toestel buiten garantie valt kan je het laten herstellen door de eigen hersteldienst van Mapeco. Onze ervaren techniekers repareren met plezier jouw machine, indien mogelijk zelfs terwijl je wacht. Als het een klus van langere duur is, zal je verwittigd worden wanneer je machine klaar is.

Machine binnenbrengen of opsturen

Als je gebruik wilt maken van je garantie of onze hersteldienst, moet  je machine natuurlijk bij ons geraken. Je kan de machine zelf brengen naar het filiaal waar je het hebt aangekocht. Als je niet in een regio rond één van onze filialen woont, heb je de machine waarschijnlijk via Mapeco Vilvoorde gekocht. Om helemaal zeker te zijn kan je altijd onze klantenservice contacteren.

Kan je niet zelf naar de winkel komen? Geen probleem, Mapeco kan ervoor zorgen dat je machine wordt opgehaald en naar het juiste filiaal wordt gebracht. In dit geval rekenen we wel verzendkosten aan, afhankelijk van het gewicht van de machine. Wederom, stuur een mailtje naar webshop@mapeco.be of contacteer ons op 02 / 669.09.90

Terug naar boven